Vladimir Carević – Voznik PE Mozirje

nomago a


Vladimir ni »car« le po priimku, ampak se to čuti iz odnosa, ki ga ima s sodelavci. Kljub dolgoletni karieri, 28. septembra 2024 je namreč dopolnil kar 45 let delovne dobe, Vladimir o upokojitvi še ne razmišlja. Aktiven namerava ostati tudi po tem, ko bo formalno zaključil svojo delovno dobo, saj mu zdravje še služi, predvsem pa svoj poklic z veseljem opravlja. 


Od sprevodnika do voznika 

V Slovenijo je prišel 23. septembra 1979 iz Srbije, natančneje iz mesta Istok v pokrajini Kosovo in Metohija. Pet dni kasneje se je zaposlil kot sprevodnik avtobusa na takratnem Izletniku in v tem poklicu vztrajal kar 17 let, preden je prevzel funkcijo koordinatorja prevozov v Velenju. Po devetih letih je kot koordinator nadaljeval v Mozirju, kjer je zamenjal sodelavca, ki se je upokojil. V tem času je podjetje pridobilo pogodbo za delavske prevoze s podjetjem BSH, kar je Vladimirja spodbudilo, da opravi izpit za poklicnega voznika avtobusa. "Te odločitve nikakor ne obžalujem," pravi. "Vozniško delo mi ponuja veliko zadovoljstva, saj imam rad stik z ljudmi in uživam v vsakdanji dinamiki."

Ljubezen do dela, ki ne pojenja

Danes Vladimir opravlja delavske prevoze in prevoze šolskih otrok. Prav v slednjih pa tudi najbolj uživa. "Otroci so prijazni, spoštljivi. Voziti jih je užitek, saj so vedno polni energije in življenja," pove z nasmeškom. "Poleg tega mi delo omogoča redni urnik in čas za počitek med vožnjami, kar mi omogoča, da ohranim ravnovesje med delom in prostim časom." Čeprav je Vladimir že dopolnil 66 let, še ni pripravljen na upokojitev. "Odločil sem se, da bom podaljšal delovno razmerje, nato pa bom kot upokojenec delal po pogodbi," pravi.


Aktiven tudi v prostem času

Njegov delovni dan se začne zgodaj zjutraj, ob 5. uri, ko iz Mozirja prevaža delavce, nato pa še šolske otroke. Sledi odmor in čakanje na razvoz po zaključku šolskega in delovnega dne. Ta čas rad izkoristi za aktiven počitek, najpogosteje za sprehode in preživljanje časa z ženo, s katero imata tri otroke in pet vnukov – šesti je že na poti. "Vedno si najdem kaj za početi, da mi ni dolgčas," doda. Vladimirja pa ne navdušuje le delo, temveč tudi šport. Dvakrat na teden igra nogomet s kolegi, s katerimi sodeluje na turnirjih. Poleg tega večkrat letno obišče Srbijo, kjer prideluje domače žganje in si dneve popestri z različnimi opravili.

Poklic voznika avtobusa ima številen prednosti, ki pa jih mladi žal ne prepoznavajo

Vladimir je v svoji dolgi karieri videl mnoge spremembe, a meni, da je poklic voznika danes lažji zaradi digitalizacije. "Nekoč so bili avtobusi nabito polni, ljudje so stali, danes pa se vozi manj ljudi. A s tehničnimi rešitvami je delo enostavnejše, postopki pa so hitrejši," razloži. Kljub temu opaža vse večje pomanjkanje kadra med vozniki, saj so njegovi sodelavci vse starejši, mlajši pa se za ta poklic redkeje odločajo. "Plače so glavni razlog. Mladi danes iščejo delovna mesta v panogah, ki prinašajo večje zaslužke, medtem ko nas starejše privlačijo stabilnost, fiksni urniki in možnost, da gremo med vožnjami domov," dodaja.

Kakšna je prihodnost avtobusnega prometa?

Vladimir je optimističen glede prihodnosti javnega prevoza: "Ljudje bodo še naprej uporabljali avtobuse. Res je, da so zdaj linije manj polne, a verjamem, da se bo to spremenilo." In tudi moralo bi se, saj bi večja uporaba javnega prevoza in alternativnih oblik mobilnosti lahko bistveno zmanjšala zastoje na cestah, izboljšala kakovost zraka ter prispevala k bolj zdravemu okolju in življenju v mestih.

Postanite del naše ekipe! 🚍

Če si tudi vi želite nove karierne priložnosti, preverite razpis za voznika avtobusa in se prijavite!

Najbolj iskane informacije
Ali pošljite sporočilo na
Ali pošljite sporočilo na